Διαθεσιμότητα: Σε απόθεμα
ευ παιδαγωγείν. Διαχρονική εφαρμογή κλασικών στοχασμών
Ουδέν διαχρονικότερο του κλασικού». Με οδηγό αυτή τη βιοσοφική ρήση ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε η συγγραφή του παρόντος έργου «ευ παιδαγωγείν». Σκοπός του ήταν μια αφαιρετική αναζήτηση στην έννοια της αγωγής, με βάση τις σωκρατικές έννοιες-κλειδιά: i) αυτοέλεγχος, ii) αυθεντικότητα, iii) αυτογνωσία και iv) εξέλιξη.
18,00€ Original price was: 18,00€.16,20€Η τρέχουσα τιμή είναι: 16,20€.
Διαθεσιμότητα: Σε απόθεμα
Κωδικός ISBN: | 978-960-602-359-0 |
Κωδικός Ευδόξου: | 112708756 |
Συγγραφέας: | Μπεκιάρη Αλεξάνδρα, Χασάναγας Νικόλαος |
Εκδότης: | Αφοι Κυριακίδη – ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε. |
Μετάφραση: | – |
Επιμέλεια: | – |
Διεύθυνση Σειράς: | – |
Έτος Έκδοσης: | 2022 |
Έτος Ανατύπωσης: | |
Εξώφυλλο | Μαλακό Εξώφυλλο Απλό |
Βάρος: | 0.36 kg |
Διαστάσεις: | 14×20,5 |
Σελίδες: | 176 |
Περιλαμβάνει CD/DVD: | |
Τόμος στη Σειρά: | – |
Μάθετε Περισσότερα: |
«Ουδέν διαχρονικότερο του κλασικού». Με οδηγό αυτή τη βιοσοφική ρήση ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε η συγγραφή του παρόντος έργου «ευ παιδαγωγείν». Σκοπός του ήταν μια αφαιρετική αναζήτηση στην έννοια της αγωγής, με βάση τις σωκρατικές έννοιες-κλειδιά: i) αυτοέλεγχος, ii) αυθεντικότητα, iii) αυτογνωσία και iv) εξέλιξη. Πώς μπορούν, άραγε, τα κλειδιά αυτά να «ξεκλειδώσουν» την βαθύτερη ερμηνεία της παιδαγωγικής από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, ανεξαρτήτως εποχής, τόπου και πολιτισμού; Πώς θα μπορούσαν να συμπυκνώσουν τα φαινόμενα που ανακύπτουν συμβάλλοντας στο να γίνει η παιδαγωγική λιγότερο περιγραφική και περισσότερο διεισδυτική; Όπως οι θετικές επιστήμες προσπάθησαν να ερμηνεύσουν τα περισσότερα δυνατά φαινόμενα με τις λιγότερες, αλλά διεισδυτικότερες δυνατές έννοιες (και το κατάφεραν αυτό μετά από αιώνες άγονων -αλλά και αναπόφευκτων- περιγραφικών προσπαθειών), έτσι μπορεί να κινηθεί -και ενδεχομένως να καταλήξει κάποτε- και η παιδαγωγική, χρησιμοποιώντας έννοιες σαν αυτές. Παράλληλα, τονίζεται η χρήση της αλληγορίας ως επίσης διαχρονικού εργαλείου. Συγκεκριμένα, οι κλασικές αλληγορίες του «σπηλαίου», του «αρματηλάτη» και του «αόρατου ανθρώπου» αναλύονται σε συνάρτηση με τις παραπάνω τέσσερις αφαιρετικές έννοιες-κλειδιά.
Πληθώρα παραδειγμάτων και προβληματισμών της σύγχρονης εκπαιδευτικής καθημερινότητας συνοδεύουν και καθιστούν γλαφυρότερη τη θεωρητική ανάλυση του συγγράμματος αυτού. Προσδοκάται ότι έτσι θα αναδειχθεί ο σύγχρονος -και πάντα επίκαιρος- χαρακτήρας των παραπάνω κλασικών εννοιών και εργαλείων, χωρίς να καταπονηθεί ο αναγνώστης με εκτενείς περιγραφικές λεπτομέρειες και χρονολόγια. Απλούστερα ειπωμένο: η επιδιωκόμενη προστιθέμενη αξία του παρόντος έγκειται στο να προτείνει θεωρήσεις, κατά το δυνατόν πρωτότυπες, που δεν προσφέρονται στο διαδίκτυο ή στα μέχρι τώρα συναφή συγγράμματα.